Direktlänk till inlägg 10 maj 2020

Glad morsdag!

Av Cindi Groop - 10 maj 2020 13:37

Vi får lite regn idag. Det betyder att det är en lite lugnare dag. Vårbruket ligger på paus en stund.

 

Tror vi har mask.


Skönt att få fixa undan sånt som man bara hoppat över på sistone. Tömma bort de ruttnande morötterna ur kylskåpslådan, vika tvätt och ladda upp bilder på datorn.   


 

Den här mysiga typen kröp på vårt kylskåp en dag.

Den var så äcklig så jag vågade inte ha ihjäl den.

Satte den på ett hushålls papper och bar ut den i solen.

Frågade en insektgrupp på facebook vem det var och fick svaret att det är en larv av guldögonslända. de äter bladlöss och samlar de döda lusskalen som en sköld på ryggen.

En vän alltså. Jag hämtade in min vän i värmen igen och satte honom på en krukväxt.

Sen har jag inte sett honom.

Alltid lär man sig något nytt.


Andra intressanta vänner vi träffat i vår är bl.a denna som katten hade lämnat på trappan.

 

Det var lite rörelse i fötterna så jag bar ut den i solen och önskade den god bättring. Men den ligger kvar på samma ställe, så det var nog tyvärr för sent.


I diket bredvid kossorna rasthage har vi dessa ägg.

 

Ska bli kul att följa med utvecklingen. Bra att det kommer regn idag åt dessa. Diket torkar annars lätt ut. Vi får väl inleda aktion grodräddning ifall det blir för torrt. Lite grodor i farstun skulle väl vara kul?


Fortsatt trevlig morsdag.

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cindi Groop - Onsdag 28 feb 17:59

Ja sportlov pågår och vi har faktiskt några dagar lediga. Ja jag är ju både sjukskriven och har semester, så jag får ju nog vila på riktigt, med gott samvete.   Idag har jag städat lite och tvättat lite kläder. Jag önskar jag kunde säga att nu ä...

Av Cindi Groop - Måndag 19 feb 09:03

Ja februari är på gång minsann, men inte jag..... Suck, det kommer såna här ålderstillägg som man inte räknar med. Jag har varit på koll till kärlkirurgiska pga den djupa ventrombosen jag fick i vänster vad förra våren. Så nu väntar jag på kallel...

Av Cindi Groop - Måndag 29 jan 10:16

Ny vecka, nya möjligheter för dumheter!   Nåjo, jag har redan börjat. Dels har jag skrivit till NTM centralen och frågat lite om hur vi riktigt ska göra med våra avtal om skötsel av jordbruksnatur och landskap. De sågade ju bort en stor del av vå...

Av Cindi Groop - Måndag 22 jan 11:35

    Jo hej igen. Idag är det plusgrader och snöstorm. Yeiii! Finns det faktiskt folk som gillar vinter? Kan inte förstå.   Men, idag har vi gjort höstanmälan. Vilket i stort sätt är en genomgång över vad vi har gjort på vilka åkrar under...

Av Cindi Groop - Fredag 19 jan 13:32

Hallå! Jag har kontorsdag idag. Kallt och bedrövligt ute, så jag söker orsaker till att få hållas inomhus. Idag har jag sökt årets första djurstöd. EU-s husdjursstöd för tjurar och slaktlamm samt stöd för djurens välbefinnande. Jag satt på kurs...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards