Direktlänk till inlägg 4 september 2020

Huh!

Av Cindi Groop - 4 september 2020 08:19

Det har varit några dagar med gasen i botten nu för att hinna så mycket som möjligt innan regnet. Inatt öppnades skyarna och nu är skördearbetet på paus. Minst 10 dagar framåt om man ska tro prognosen.

Nå, annat arbete står ju och väntar. Kvigornas hus behöver lite makeover innan vi kan ta in några djur.

Jag sålde en tjur häromdagen som ska flytta så fort jag får svar på senaste salmonellaprovet. 

Det var snabbaste affären jag gjort någon gång. En bonde ringde och hade fått tips om våra djur och hittat en lämplig kandidat på vår hemsida. Så hon frågade bara om tjuren fanns kvar, och då jag sa jo så sa hon i princip bara att den tar jag, skicka räkning så hämtar vi nästa vecka. Det var bara att tacka för förtoendet   


Och så då jag bloggade sist så skrev jag om kvigor som ska säljas i höst så då kom jag ju på att jag ska fotografera salukvigorna medan de går ute. Mycket lättare att få en vettig bild än inne i box i höst. 

Så hastigt ut och fotografera.

    Det Här är två Spartacus tvillingar, Gretha och Grynet.

Jag funderar om jag borde spara en åt mig själv för jag har bara dessa efter honom.

 Dock har jag flera hondjur efter Worldwide som är pappa åt Spartacus. Nå, vi får se om det finns någon efterfrågan.


 

Det här är Gittan, pappa Charmör, farfar Champs Bravo. Denna gillar jag också, men jag försöker sälja Charmörs döttrar för att kunna använda någon av hans söner till att betäcka kvigorna.

Därför försöker jag också sälja tvillingsystrarna Gunilla och Gilda.

 

Även om Gilda är Linns favorit. Borde kanske spara henne för att hoppas på att hon plötsligt börjar gilla kor och inte bara hästar     


Och jo, nu har vi nästan beslutat oss för att försöka ta en valpkull till av Yezz. Vi tänkte ju inte. Men ett hundliv är kort och jag vill absolut ha en ny hund som är som Yezz. Och var ska jag få en sådan om jag inte gör det själv? Och Sune förstås, han som jag dyrkat från första gången jag såg honom valla. Jo, visst måste vi försöka.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cindi Groop - Onsdag 28 feb 17:59

Ja sportlov pågår och vi har faktiskt några dagar lediga. Ja jag är ju både sjukskriven och har semester, så jag får ju nog vila på riktigt, med gott samvete.   Idag har jag städat lite och tvättat lite kläder. Jag önskar jag kunde säga att nu ä...

Av Cindi Groop - Måndag 19 feb 09:03

Ja februari är på gång minsann, men inte jag..... Suck, det kommer såna här ålderstillägg som man inte räknar med. Jag har varit på koll till kärlkirurgiska pga den djupa ventrombosen jag fick i vänster vad förra våren. Så nu väntar jag på kallel...

Av Cindi Groop - Måndag 29 jan 10:16

Ny vecka, nya möjligheter för dumheter!   Nåjo, jag har redan börjat. Dels har jag skrivit till NTM centralen och frågat lite om hur vi riktigt ska göra med våra avtal om skötsel av jordbruksnatur och landskap. De sågade ju bort en stor del av vå...

Av Cindi Groop - Måndag 22 jan 11:35

    Jo hej igen. Idag är det plusgrader och snöstorm. Yeiii! Finns det faktiskt folk som gillar vinter? Kan inte förstå.   Men, idag har vi gjort höstanmälan. Vilket i stort sätt är en genomgång över vad vi har gjort på vilka åkrar under...

Av Cindi Groop - Fredag 19 jan 13:32

Hallå! Jag har kontorsdag idag. Kallt och bedrövligt ute, så jag söker orsaker till att få hållas inomhus. Idag har jag sökt årets första djurstöd. EU-s husdjursstöd för tjurar och slaktlamm samt stöd för djurens välbefinnande. Jag satt på kurs...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards