Alla inlägg den 5 september 2020

Av Cindi Groop - 5 september 2020 08:42

Jag tar ju kort mest hela tiden. Det är ju så smidigt med lameran i telefonen. Ja, de som är lite yngre tar väl det som självklart, men jag har ju levt större delen av mitt liv med kameran som en otymplig mojäng som ligger i något skåp någonstans. Och förr hade man ju rullar med 24 bilder på som skulle skickas och framkallas. Då tog man inte några bilder i onödan utan ett foto per objekt och gärna lite arrangerat. För det kunde ju ta länge innan man fick bilderna framkallade.


Men inte nu. Nu är det fotobevis på allt.


Jag måste slänga in sommarens bilder av allt och ingenting, annars blir de bara kvar i bildarkivet.

Kanske vi börjar med lite sommarbarn:

       

Liam gillar att bygga och pyssla. Här blev det en rymdraket av en gammal innerrulle åt balplasten.


Och jo, förra veckan tog vi några timmar ledigt medan sommarvärmen ännu var kvar och simmade vid den stora stranden i Björneborg, Yyteri.

   

Vi såg också en öronmanet.

 

Det har jag inte sett förr.


Efteråt är det skönt att värma sig i solen under handdukarna-

 


Men för det mesta så kör jag ju vatten.

 

 

Solrosorna värmer hjärtat så här i slutet av sommaren.

Och jo, ett inlägg med lite mera blommor och blader:

       

Päron tycks vi få för en gångs skull- Men de är inte så goda. Smakar lite torra och mjöliga. Man borde kanske lägga in dem. Men orkar inte stöka på med sånt.

Lite skördebilder:

     

Och jo, så hittade jag en bisvärm på rymmen från grannens bikupor.

 

Liam och jag var på svampjakt och hittade massor av Karl-Johan svamp:

 

En av dem var användbar. Resten full av mask.

Tack och lov har vi hittat lite kantareller också då och då.

 

nej, nu måste jag nog köra lite gräs till betet. Det finns mer bilder, men de tar vi en annan dag.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards