Alla inlägg den 13 september 2020

Av Cindi Groop - 13 september 2020 12:14

Det är en fantastiskt fin söndag i september. Soligt, 17 grader varmt, kanske 7-8m/s i vind. Det behövs verkligen efter senaste natts regn. Runt 20mm i mätaren igen och vi har ca 30 hektar halm som ligger på backen. Sista omgången säd i torken dock, så det känns skönt. Finns också en del gräs kvar att skörda, men ingen frost än, så det är ingen panik med det än.

Dock är det halmsprättning på schemat idag och imorgon. Tisdag kväll behöver det vara balat och klart, för då lovar prognosen nästa stora regnområde. Men just nu är vädret perfekt för halmtorkning, även om det är plaskvått i backen.

 

Jag måste fotografera lite blommor och fjärilar att ha som uppmuntran i vinter.


Jag har kört vatten, gräs och säd åt djuren på bete på förmiddagen. Nu har jag röjt lite i köket efter lunchen.Igår kväll hade vi en riktigt mör älgstek med potatismos och gräddsås plus årets rårörda lingon som vi fått av mor och far. Ett glas rödvin till det. En jättegod äppelpaj på egna äpplen med vaniljglass till efterrätt. Och så avslutades dagen med sista rundan till alla djuren med hunden och så bastu efter det.


Dock såg diskbänken ut som ett efter ett bombnedslag idag. Man vill ju gärna glömma disken då man njuter av god mat en lördagskväll. Men inte kommer man undan.


Tänkte också visa mitt "på samma gång" projekt. Samtidigt som jag fyller vattentanken så röjer jag bort gräs som betesdjuren har ratat. Och visst blir det finnt efter röjning.

 

Dock, om man vänder kameran åt andra hållet:

 

Så ser man att jag har en hel del kvar......

Och så behöver jag röja under stängslet också så att strömmen är på fullt tills fåren kommer hem från ön. 

Men några kvadratmeter i gången bara. 


Vet inte riktigt vad jag ska laga till middag ikväll. Kanske blir det bara rester från igår och kanske varsin kronärtskocka. 

Nu borde jag dammsuga huset, fast jag är inte så motiverad. Men det är väl bara att börja på.


Lite skön musik i öronen så går dammsugningen som en dans:


Ha en skön söndag!




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards