Alla inlägg under augusti 2017

Av Cindi Groop - 31 augusti 2017 07:10

Passar på att fotografera lite blommor i trädgården för att se hur min nya kamera i telefonen fungerar.


         

Ok. Bilder blir det i alla fall.

Gick också ganska smidigt att ladda upp dem här med ny dator.

Verkar lovande.

Mindre frustration i vardagen är inte helt fel.


Idag ska Liam få vara med mommo och moffa så ska jag och Linn bygga lite stängsel igen.

Järnspett i stenig mark.

Hoppas träna musklerna i alla fall.


Ha en trevlig sista augusti!


Av Cindi Groop - 30 augusti 2017 13:23

I många år nu redan har jag klagat över min laptop i köket som slänger ut mig från internet hela tiden så att allt jag skriver försvinner i tomma intet.

Nå nu änteligen har jag makat mig iväg till databutiken och investerat i en ny. Halleluja!


Så nu får vi hoppas att detta bloggande, bla. ska börja löpa smidigare.


Vad ska jag nu börja med att berätta?

Jag har varit på ganska nedstämt humör en längre tid. Kan inte riktigt sätta fingret på orsaken, men jag är lite ur gängorna. Hela året har varit ganska skit. Skitväder till att börja med. Var är min värme? Hela mitt väsen trängtar efter svettiga dagar!

Sen har det förstås varit mycket pusslande med att få arbetet att löpa, dels pga min vårdledighet, men också då Krister varit sjukskriven ett par gånger. Vi får bara det allra nödvändigaste gjort och mycket som borde göras så får bli ogjort helt enkelt. Kanske senare.

Fast i min ålder börjar man ju stressa över att man inte har all tid i världen framför sig heller.

Detta år har vi dessutom tvingats avliva både avelstjuren Orvar och fina fjordhästen Mette-Marit.

Inget humörlyftande precis.


Jag har inte varit på humör att träffa mina vänner. Inte orkat anstränga mig helt enkelt. Även om det säkert skulle vara nyttigt att få ventilera ett och annat. Men jag orkar bara inte. Kanske senare.


Ja så detta inlägg låter kanske lite tråkigt. Men sånt är ju livet. Inte kan man alltid vara på topp. Man måste sjunka ibland för att senare kunna njuta då livet leker.


Ja har ju en ny dator nu i alla fall, ja, och faktiskt också en ny telefon på samma gång. Min gamla fungerar nog ännu, men min digikamera har gått sönder och nu ersätter jag kameran med en bättre telefon. Får se då hur det börjar fungera. Fördelen med det är ju att man alltid har en bra kamera med sig, men motsvarar det en riktig kamera? Tiden får visa.


Så nu har jag inga bilder alls på min nya dator. Jag ska försöka ladda upp lite av sommarens bilder hit, så får vi uppdatera lite vad som varit. Men idag spelar vi bara lite musik.

Jag ska försöka hitta något upplyftande. Hoppas på mindre melankoli framöver.



Av Cindi Groop - 19 augusti 2017 14:45

ag öppnar bloggen idag och läser ett inlägg som jag skrev 19 augusti 2012. Då hade mette-Marit skadat sig under natten.

Nu har det hänt igen. Men denna gång gick det inte lika bra. 

Mette-Marit finns inte mer........



Denna dag för två år sedan föll hästen Atte ner och dog knall och fall.

Tror vi ska stryka 19.8 ur almanackan. Ingen bra dag på Räfbacken.


Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag och något alldeles oväntat sker. Världen förändrar sig varje dag, men ibland blir den aldrig densamma mer.

 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards