Alla inlägg under oktober 2022

Av Cindi Groop - 26 oktober 2022 12:18

Jaja, det är väl bara att börja på igen. 

Jag har lidit av en tids skrivkramp, om man kan tala om sådant för en simpel bloggare.

Nu borde jag gå och måla lite vita brädor och det tar så emot. Jag tror jag de senaste åren målat en miljon vita brädor. Det börjar vara lite träsmak på målandet, bildligt talat. Så ett litet blogginlägg kändes genast lite mer lockande.


Jag tycker bestämt att jag skulle kunna vara arbetsledare på heltid. Bara säga åt någon flitig anställd: måla en miljon vita bräder, rappa på.

Men nä, det är ju mig själv jag borde piska igång, inte lika kul   


Nåja, vad har hänt sedan sist? Massor! Åhh, inte lätt att komma ihåg allt. Jag får ta foton till hjälp, men nu hinner jag inte ladda upp några foton idag, jag skolkar ju lite nu då jag ännu sitter här.


Orsaken till att här har varit så tyst är väl nog delvis att det hänt så mycket omkring mig som behövts bearbetas i stillhet. Ja corona och krig och skit har ju påverkat alla, men dessutom har det runt om mig hänt många tråkiga saker, vänner som mist familj, sjukdomar och sånt som man bara inte kan sätta ord på. Som bara måste få ha sin tid att må dåligt över. Och det är ju på inget sätt slut än, men jag har kommit fram till att jag ändå mår bra av att skriva om min vardag på bloggen så jag ska försöka hålla igång den. Och jag har om möjligt blivit än mer avelsnörd än tidigare! Så jag kommer säkert att skriva en massa om kosläkten. Kul för vissa, mindre kul för andra, men jätteintressant för mig själv att dels analysera över och senare titta tillbaka på.


Igår gjorde jag årets sista slaktanmälan. Första veckan i december far förhoppningsvis 7 tjurar och 6 kor. Återtag av kött ca 14.12, ifall någon behöver fylla frysen.


Bagglammen borde jag också anmäla. Men de är lite olika i storlek. De största är nog slaktmogna redan, men så finns det ju några ynkliga små som borde få växa till sig ännu. Och så vet jag ju inte hurudant drag det är på slakteriet heller. Om de kommer genast eller om det är två månaders slaktkö. Ett simpelt telefonsamtal skulle ju nog säkert ge mig svar på det. Ja kanske jag börjar med att ringa, sen måla bräder. Fast dagen börjar ju snart ta slut, Liam ska hämtas om 2,5h. Nåja, ett samtal tar väl inte så länge, och så målar jag efter det. Jo, så gör jag!


Vi syns snart igen, hoppas jag. Kanske någon annan dag jag har något tråkigt jobb på gång. Och kanske med foton då, vem vet.

Ha det bra!

  



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards