Alla inlägg under december 2021

Av Cindi Groop - 2 december 2021 09:52

Idag ska jag iväg på massa ärenden. Lämna tillbaka försenade låneböcker, handla mat och bättre vinterstövlar åt Liam. Försöka få ut ett paket adresserat åt Lucas som inte hinner hem från skolan inom aviserad hämtningstid, samt hämta 10kg rökt svinkött.

Jag har tyvärr försenat mig att beställa ekologisk julskinka. Det är så begränsat utbud av det tyvärr. Nå, kanske det blir hjort på julbordet istället. Varför inte?


På lördag ska vi på 60-års kalas. Visst ska det bli roligt, samtidigt som man ännu är lite skeptisk till folksamlingar. 

Jag borde ha hunnit till frissan. Jag börjar snart se ut som en ödemarksvilde. Men det hinns inte med denna gång. Kanske till 70-årskalaset.


 


Det snöar idag. Det hade de inte sagt något om. Det får bli pickupen med 4-hjulsdrift idag.


Jag fick annars kontakt med elöverföringsbolaget. Men nu har det ju hunnit bli is på vattnet och träden på linjen är på Ledören. Och ännu håller inte isen att ta sig över på. Men det lovas minusgrader i minst 10 dagar till, så månne inte det ska lösa sig, förr eller senare. Hoppas bara att inte kablarna hinner komma ner.


Jepp, jepp. Ut i kylan bara. Vi ses.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards