Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

bakar kakor i kubik

Av Cindi Groop - 30 maj 2013 22:32

Sitter nu och väntar på att sista kakan ska bli färdig i ugnen. Visserligen är diskbänken full av disk, men jag kan inte börja slamra på med disken nu, då de andra sover.

Bakar alltså inför studentfesten på lördag.


Tack och lov så beställde jag smörgåstårtor från Bistro. Jag hade nog tänkt göra ett buffetbord med lite smått och gott, men med facit i hand så ser jag ju att det skulle varit fullständigt omöjligt för mig att hinna med allt.

Vårbruket har nämligen dragot ut rejält på tiden, och plötsligt blev det värmebölja och då skulle allt ske på en gång.


Jag har inte hunnit göra beteshagarna färdiga fast betet är alldeles tillräckligt långt redan, så alla djur är fortfarande inne. Kor med kalv har fått gå ut i hagen närmast nötse, men det är bara en liten hage, så de får ännu foder inomhus. Men i den här värmen så föredrar de flesta kossor att stanna kvar inne i skuggan.


Tackorna har jag inte hunnit klippa. Normalt skulle det inte vara något problem, men då temperaturen ligger runt 30 grader flera dagar i sträck, så är det nog en plåga att gå omkring med tjock yllepäls på. Så de är prioritet nr 1 så fort den här studentfesten är överstökad.


Ja, å så har jag fått hem min söta lilla border collie flicka. Alla valpar är ju söta, men Yezz har redan charmat oss alla. Hon verkar vara en riktigt mysig tjej. Jag sover med henne i köket tills hon känner sig hemmastadd ordentligt. I morse vaknade vi 5.30 av att tuppen gol. Det var mycket skrämmande tyckte Yezz. Så dagen har varit lång, men nu börjar det bli dags att bädda ner oss i kökssoffan. Riktigt rumsren är hon ju inte. Fast dörrren står öppen hela tiden, så har det nog kommit en och annan pöl i köket. Så jag kan ju rekommendera dem som tänker komma på studentfest att ta på sig långskaftade gummistövlar, ifall det blir att trampa i någon pöl.

Nu faller ögonlocken ihop på mig och valpen, programmet fullt hela dagen imorgon, huset ska städas, fönster tvättas, gräsmattan klippas, djuren skötas som vanligt, smörgåstårtorna hämtas och så ska jag hinna raka benen och besöka två examensfester på kvällen. Som alltid är jag tidsoptimist och ännu ikväll tror jag att vi ska hinna med allt. Vi får se hur det ser ut imorgon, eller redan idag! Jag ser att klockan redan sprungit över på fredagsdygnet.

Men på lördag, då ska vi bara fira studenten.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cindi Groop - Onsdag 28 feb 17:59

Ja sportlov pågår och vi har faktiskt några dagar lediga. Ja jag är ju både sjukskriven och har semester, så jag får ju nog vila på riktigt, med gott samvete.   Idag har jag städat lite och tvättat lite kläder. Jag önskar jag kunde säga att nu ä...

Av Cindi Groop - Måndag 19 feb 09:03

Ja februari är på gång minsann, men inte jag..... Suck, det kommer såna här ålderstillägg som man inte räknar med. Jag har varit på koll till kärlkirurgiska pga den djupa ventrombosen jag fick i vänster vad förra våren. Så nu väntar jag på kallel...

Av Cindi Groop - Måndag 29 jan 10:16

Ny vecka, nya möjligheter för dumheter!   Nåjo, jag har redan börjat. Dels har jag skrivit till NTM centralen och frågat lite om hur vi riktigt ska göra med våra avtal om skötsel av jordbruksnatur och landskap. De sågade ju bort en stor del av vå...

Av Cindi Groop - Måndag 22 jan 11:35

    Jo hej igen. Idag är det plusgrader och snöstorm. Yeiii! Finns det faktiskt folk som gillar vinter? Kan inte förstå.   Men, idag har vi gjort höstanmälan. Vilket i stort sätt är en genomgång över vad vi har gjort på vilka åkrar under...

Av Cindi Groop - Fredag 19 jan 13:32

Hallå! Jag har kontorsdag idag. Kallt och bedrövligt ute, så jag söker orsaker till att få hållas inomhus. Idag har jag sökt årets första djurstöd. EU-s husdjursstöd för tjurar och slaktlamm samt stöd för djurens välbefinnande. Jag satt på kurs...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards