Direktlänk till inlägg 28 juli 2019

Slutet på resan

Av Cindi Groop - 28 juli 2019 07:39

Vi valde att ta ett lite lättare program under söndagen då Liam inte riktigt var på topp. I Falsterbo var han ändå hungrig, så han fick en hamburgare och jag hittade gratis wifi och kunde ladda ner kartan till vårt nästa boende i Laholm. Vi hade tänkt åka på lite utflykter men valde att köra nonstop. Mycket att se ändå längs med vägen och vi lämnade Skåne bakom oss och körde över den imponerande Hallandsåsen till Halland.

Först måste vi bara stanna och fotografera lite majs och Liams nya säl

Vårt boende för natten var ett litet Bed&Breakfast med 5 rum, Månstorps Gård. Mysigt ställe med sköna sängar och bra frukost i fin miljö. Passlig sysselsättning för kvällen var lite minigolf.

Nästa dag tog vi så sikte på Göteborg och Liseberg.

Framme vid 11-tiden i ett molningt Göteborg. Trots det verkade det som om hela Sverige bestämt sig för att komma till Liseberg denna dag. Det var svårt att hitta parkeringsplats.

Väl inne hade vi en rolig dag.

Vi hade beställt 3-rätters middag på stjärnornas krog och sittplatser till Lotta.

Orken var slut för Liam då vi väl fick bänka oss.

Men lika bra var det eftersom det var 1 timmes väntan innan showen började. Tyvärr fick vi lite regn. Och jag hade släpat med regnrockar hemifrån, ända till parkeringshuset utanför Liseberg.......

Övernattade i stuga i Lisebergsbyn. Tog inget foto där. Vi kom sent, sov åt frukost och fortsatte. Dagens sträcka Göteborg-Stockholm. Några små stopp längs vägen, men annars mest bilkörning.

Vi åt lite snabbmat utanför Gripsholms slott. Verkade vara en fin stad. Kanske måste utforskas närmare någon annan gång.

Och så snabbt genom Stockholm till båten.

Bild från båten in mot Gröna Lund och Skansen.