Alla inlägg den 27 januari 2020

Av Cindi Groop - 27 januari 2020 10:24

Okej, den här helgen har varit turbulent. Eller jag har gått runt på nålar och väntat på om övriga resenärer kommer att beställa avelsdjur så att vi får importen genomförd.

Och jo, till sist fick jag in beställningar så att jag kunde skicka iväg en första reservering.


Och själv har jag funderat fram och tillbaka femtioelva gånger på hur jag ska göra. Jag hade flera alternativ att välja mellan och så sa hemmabromsen att jag måste nöja mig med att köpa en tjur och två kvigor. Va, bara en tjur?

Nå om jag dessutom ska börja seminera mera så måste det räcka med en tjur till vår lilla besättning.

Nå jo, nå jo, sant, jag förivrar mig så lätt.

Så nu har jag då beställt en tjur efter semintjuren Trall av Änga, morfar Prostock Hickory. Jag har ännu inte fått bekräftelse på att jag får köpa den, men jag har skickat in förfrågan. Så nu hoppas vi att jag får den jag vill ha. Jag infogar inte bild på den ännu innan jag vet säkert.

Vilka kvigor det blir är ännu inte riktigt avgjort ännu, men det är på gång.


Prostock Hickory har jag seminerat med förr, men jag har ingen avkomma efter honom. Jag har också seminerat med en av hans söner Pepper, men jag har inga hondjur sparade efter den heller.


Nu finns det ännu några uppfödare som funderar på om de ska köpa djur på samma gång eller inte, men 6 djur är i varje fall på väg till Finland i mars.

Känner du att du också vill ha, så hör bara av dig. Finns flera fina djur som hinner med ännu.   


Minusgrader och snöfall i Norrnäs idag = kontorsdag.


Ja, ni kanske minns att jag skrev att jag inte ville ha karantän för någon annans djur. Kan hända att jag kanske gick med på en sådan deal i alla fall    

Nå huvudsaken att vi får bollen i rullning, detaljerna får vi fila på så småningom.


Vill idag bara infoga några gulliga vaktelägg som jag fick.

 

Svårt att veta vad man ska göra av dessa pyttesmå ägg. Till sist blev de ändå pizzaingrediens. Förvånadsvärt sega skal. Fick banka på ordentligt för att få sönder skalet.

 


Idag vet jag inte om vi ska spela musik som lugnar nerverna eller som ger utlopp för komprimerad energi?


Ha en bra dag!





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards