Alla inlägg den 10 september 2012

Av Cindi Groop - 10 september 2012 12:06

I våras fick vi vara med om en fin naturupplevelse på våra åkrar på Sjöslätan 2-300m från gården. En flock med 8 älgar traskade runt och betade av fjolårsgräset. det är en viss fördröjning i mitt filmproducerande.

Fotokvaliteten är inte den bästa, men jag hoppas ni gillar filmen i alla fall.


 Shit, jag märkte då jag tittade igenom filmen att den slutade tvärt. Vet inte vart halva filmen tog vägen????


Imorgon ska klasserna 5-6 i lågstadiet komma på besök. De läser för tillfället om kor, hästar, grisar och får.

Så vad passar då bättre än att komma hit och se dem alla IRL.

Jag ska berätta om vad djuren äter och vad de används till. Ingen mjölk produceras ju på denna gård, men jag kan ju förklara skillnaden mellan diko och mjölkko t.ex

Vi får hoppas på vackert väder medan vi promenerar runt och diskuterar.


Mycket regn utlovas till slutet av veckan, så nu är det bråttom med tröskning och halmbalning. Tack och lov är det mest husse som sköter allt detta. Jag behöver bara köra hem några halmlass och dra huvor över balarna för att skydda dem mot regn. Men den molntyngda himlen är hela tiden ett stressmoment. Börjar det regna så är dagen förstörd.

Så med hopp om vackert väder resten av hösten, fortsätter jag nu min arbetsdag, så fort jag druckit ur min tékopp.

Vi ses     















Av Cindi Groop - 10 september 2012 06:00

Jag lovade ju tidigare att infoga en film av springande hönor.

Här kommer den:


 

My darling chicks.










Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards