Alla inlägg den 8 april 2013

Av Cindi Groop - 8 april 2013 09:14

Igår kom då äntligen Viivis kalv.


 Här fick jag slänga kameran och springa in för kalven landade med huvudet under kroppen. För det mesta ligger kon ner under hela födelsen, men Viivi valde att stiga upp och använda sig av jordens dragningskraft.


   Det blev en liten tjur.

Idag ska han vägas och märkas. Jag uppskattar att han väger runt 40-45kg. Ganska liten kalv alltså för en fullväxt ko.

 

Det tog inte länge förrän han var uppe på benen och började söka efter maten.

 

Nu känns det bättre. Från att ha varit en förlamad ko förra veckan till detta, jag är så glad   

Av Cindi Groop - 8 april 2013 06:00

I år har jag planerat att inte köpa något nytt till min trädgård, utan bara försöka hålla allt vid liv som jag köpte förra året.

Men så kom katalogen på posten!!!!

 

Ojojoj, vad mycket roligt. Hur ska jag kunna behärska mig? Nu blir det nog att köra hem några jordlass och börja planera utbyggnaden av trädgården. För inte har jag väl något annat att göra i sommar?


Jag vet inte vad det är som gör att jag blir så ivrig över några buskar, men det är alltid samma sak. På hösten lovar jag att inte skaffa något mer jobb åt mig, och på våren har jag igen glömt bort allting.

Ny vår, nya möjligheter! 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards