Alla inlägg den 10 september 2013

Av Cindi Groop - 10 september 2013 06:20

Jag måste bara snabbt sticka mig in och berätta att Polka av Frönshult, en av mina skånekvigor, kalvade inatt.

Det blev tvillingar igen!


Vickan och Polka blev seminerade på samma dag, kalvar med två dagars mellanrum, och får två kalvar vardera. Det måste ha varit en mycket fruktsam dag.


Jag gick ut halv tolv i går kväll och kom in halv tre. De hade båda svalt lite fostervatten så de rosslade lite men annars såg de fina ut. Nu ska jag ut och se efter hur de mår. Måste skynda mig att sköta morgonpasset för klass 2 från lågstadiet ska komma på besök kl. 8.30 de har Astrid Lindgren tema i skolan och vill därför komma och besöka oss.


Det tycker jag är väldigt trevligt för Astrid är en person som jag beundrar storligen.


De lovar tyvärr regn idag och flera dagar frammåt. Vi har ännu flera hektar med korn otröskat och halm som ligger både i sträng och färdigt balat på åkern. Vi kommer inte att hinna bli färdiga före regnet tyvärr.


Nu ska jag väcka sonen och gå ut.


Vi hörs.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards