Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Cindi Groop - 2 februari 2014 22:02

Dottern kom lyckligt fram till skolan, pust.


I byn pågår ett projekt med att gräva ner avloppsledningar. Avlopp som sedan ska ledas till ett reningsverk någonstans. Problemet med att gräva ner slangar i marken i Norrnäs är dock att marken till största delen består av sten alternativt berg. All sten kan de inte gräva ner tillbaka och då uppstår en restprodukt. Den restprodukten körs hit till vårt stup.

 


Så nuförtiden ser vår halmplan mest ut som, jag vet inte vad. Rum för mera sten finns det dock. Fallhöjden ligger väl på 2-3m, så hit med det bara. Kan äntligen kalla oss för stenrika.


Vill också infoga en bild på fina Xylvia som fick tvillingar i höst efter semintjuren Gormo fast det var hennes första kalvning. Att kvigor får tvillingar är ganska så ovanligt. Hon är jätteduktig mamma, men hon börjar bli lite tunn, fast jag ger henne extra kraftfoder. Xylvias mamma är RM Victoria (Hedetoft United) och pappa är Tiset Vagn. Jag hade tänkt spola Xylvia för att få mera avkommor efter henne och sätta in hennes embryon i lite sämre kor, men det gjorde jag i alla fall inte. Istället fick vi två fina kvigkalvar efter henne direkt. Definitivt i högen "spara".

 

Nu borde jag dra på mig pyjamasen och dra mig till lopplådan. Imorgon ska allt förberedas så att vi kan vara borta två dagar, och ja, det ska ju packas också, tusan, vad ska jag ha på mig?




Av Cindi Groop - 2 februari 2014 13:45

Idag har lillflickan gett sig iväg till sitt nya liv.

 

Med häst och släp till sin nya skola i Långtbortistan.

Kvar hemma är vi och oroar oss för den långa resan i snöoväder. Jo, jag vet att hon klarar sig, men det är ju lite en mammas uppgift att oroa sig.

Med stränga order om att inte läsa eller texta sms under bilfärden och pausa tillräckligt och meddela genast hon kommer fram. Vi hoppas att hon kommer att trivas bättre i den här skolan än i den hon började i höstas. Man ska följa sitt hjärta och Linns hjärta skriker häst. Så lycka till vännen. Det kommer att gå bra!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards