Alla inlägg den 13 juni 2016

Av Cindi Groop - 13 juni 2016 01:00

Här sitter jag nu igen. 

Och kämpar med ansökan om jordbruksstöd. Klockan visar efter midnatt.

Jag försöker skicka uppgifter om jordbruksskiften från vår skiftesvisa bokföring webvisu till stödansökningsprogrammet Vipu. Och det fungerar inte i år heller!

Vad gör jag för fel?


De där programmen är helt enkelt inte kompatibla med min hjärna. Jag förstår mig aldrig på dem. Error, error, error.

Och sista dagen att ansöka om stöd är på onsdag! Och imorgon ska jag på möten hela dagen. Vilket innebär att då är det tisdag och onsdag kvar. Sista minuten, som vanligt. Ingen press, inte alls.


Jag vet inte hur många gånger jag försökt logga in med bankkoderna. Är så trött.......


Nej, tror jag smyger mig ner med de sovande killarna. Visst hinner jag på tisdag. Måste hinna!


Annars råder perfekt grässkördarväder. Vågar nästan inte skriva det, för nu kommer säkert världens regnoväder. Men mer än hälften är bärgat. Hoppas få allt klart denna vecka. Och sen ska djuren på bete.

Fast imorgon var det ju möte och tisdag var det stödansökan, men sen, ja då tusan måste det börja hända något om djuren alls ska ut i år.


Har en ko som visar brunst ikväll. Skulle egentligen ringa seminören imorgon bitti, men man kan inte både sitta och leka viktig på möten och samtidigt seminera. Så dit for 3 veckor tills nästa möjlighet att få kossan dräktig. Jaja, jag har själv tackat ja till att sitta med, så bara var tyst.


Nä, här blir inget vettigt gjort mera ikväll. Imorgon vaknar jag pigg och fräsch som en nyutslagen nyponros och redo att anta alla utmaningar som dagen för med sig. Jävliga dataprogram ska inte få förstöra min dag.


Ironi syns inte så bra i text, eller?





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards