Direktlänk till inlägg 30 april 2018

Dator på rymmen

Av Cindi Groop - 30 april 2018 15:44

Jo min dator försvann några dagar pga att Linns skoldator sa upp kontraktet och stendog. Och eftersom hon hade bråttom att få in de sista skolarbetena i vår, så fick hon låna min. Därav några dagars tysthet på bloggen.


Nu är istället dottern på rymmen, men datorn är tillbaka. Hon är på rundresa Wien-Graz-Bratislava-Budapest. Hon for idag och kommer tillbaka 5.5

Den onämnbare sonen kommer däremot tillbaka idag från en resa till London med musiklinjen. De hade ett riktigt intressant program inplanerat. Det ska bli spännande att höra hur de haft det. De har bl.a varit på Motown musikal, Abbey road studios och på Royal Albert Hall på konsert med musik från Harry Potter filmerna. En resa jag gärna skulle ha varit med på.

Så syskonen kanske befinner sig samtidigt på Helsingfors-Vanda flygfält idag, men på väg åt olika håll.


Idag har jag fått ta emot en kalv. Filmade då den var alldeles ny, med fötterna ännu i ugnen och fast i navelsträngen. Här får inte pappan vara med och klippa av, utan den brister av sig själv.

Riktigt pigg och fin liten flicka, Räfbackens Fazer.

Hon är dotter till vår nya avelstjur Charmör, som är ersättare efter Orvar.

Jag har inte alls tyckt om Charmör lika mycket som Orvar. Charmör är inte lika kramgo, men efter att hans kalvar har börjat födas så har han växt i popularitet. Samtliga har varit plopp-hoppopp och drick sopp  kalvar. Inga bekymmer alls. Precis som det ska vara. Jag hade tänkt sälja honom vidare efter sommarens jobb, men jag har nu fått börja fundera om litet. Kanske han är värd att spara. Det är ju nog kanske en viktigare egenskap att han får fina kalvar än om han vill kramas med mig eller inte.


Nu måste jag börja på med middagen. Jag har fler bilder och filmer, så jag återkommer snart.

Trevlig valborg och första maj!

 
 
Wien

Wien

18 maj 2018 14:53

Låter som en härliga resa hon gör, fina platser allihopa, men Wien är nog favoriten! :-)

http://https://www.xn--wiensterrike-7ib.se

Cindi Groop

25 maj 2018 16:19

En fin resa hade hon och 30 grader varmt. Verkar som om hon tog med sig värmen hem och det är vi glada för.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cindi Groop - Onsdag 28 feb 17:59

Ja sportlov pågår och vi har faktiskt några dagar lediga. Ja jag är ju både sjukskriven och har semester, så jag får ju nog vila på riktigt, med gott samvete.   Idag har jag städat lite och tvättat lite kläder. Jag önskar jag kunde säga att nu ä...

Av Cindi Groop - Måndag 19 feb 09:03

Ja februari är på gång minsann, men inte jag..... Suck, det kommer såna här ålderstillägg som man inte räknar med. Jag har varit på koll till kärlkirurgiska pga den djupa ventrombosen jag fick i vänster vad förra våren. Så nu väntar jag på kallel...

Av Cindi Groop - Måndag 29 jan 10:16

Ny vecka, nya möjligheter för dumheter!   Nåjo, jag har redan börjat. Dels har jag skrivit till NTM centralen och frågat lite om hur vi riktigt ska göra med våra avtal om skötsel av jordbruksnatur och landskap. De sågade ju bort en stor del av vå...

Av Cindi Groop - Måndag 22 jan 11:35

    Jo hej igen. Idag är det plusgrader och snöstorm. Yeiii! Finns det faktiskt folk som gillar vinter? Kan inte förstå.   Men, idag har vi gjort höstanmälan. Vilket i stort sätt är en genomgång över vad vi har gjort på vilka åkrar under...

Av Cindi Groop - Fredag 19 jan 13:32

Hallå! Jag har kontorsdag idag. Kallt och bedrövligt ute, så jag söker orsaker till att få hållas inomhus. Idag har jag sökt årets första djurstöd. EU-s husdjursstöd för tjurar och slaktlamm samt stöd för djurens välbefinnande. Jag satt på kurs...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards