Alla inlägg den 22 maj 2020

Av Cindi Groop - 22 maj 2020 06:07

Vaknade tidigt idag. Noterade 5 brunstiga igår kväll, vilket betyder att jag måste ringa semintjänst vid 7-tiden. Då jag är så rädd att försova mig så sover jag dåligt. Visst, det finns ju en app som jag kan skicka in beställningen med dygnet runt. Men det har visat sig att då jag gör det så kommer vanligtvis en seminör som jag inte är så förtjust i.

Så jag föredrar att ringa så kan jag säga att jag vill ha Tina. Tina är lugn och effektiv.


På måndag är det meningen att min egenseminkurs ska inledas här hemma på gården. Hoppas jag kan erbjuda lika många kor i brunst då.


Här om dagen rev jag till och färdigställde trädgårdslandet. Jag tycker det får räcka med frostnätter nu!

Det var inte meningen att jag skulle så och plantera ut allting på en gång, men Liam var nöjd i sandlådan med kompis, så jag passade på då jag hade tillfälle.

Kronärtskockorna försökte jag stöda genom att jag klippte upp bottnen av plastkrukan och satte den som stöd runt basen. Vet inte om det fungerar, men jag har i alla fall försökt.

 

Liam är också trädgårdsintresserad, så han var ivrigt med och sådde ärtor. Han älskar ju också att få gå och plocka ärterskidorna direkt ur landet.

 

Sen prövade jag något nytt. Jag fyllde mellanrummen med ull för att hindra ogräs och hålla kvar fukten i odlingsbädden. hela höstens ull-lager gick åt.

 

Nå, snart ska de ju klippas igen, fårskråttarna.


I landet finns nu: märgärt, rödlök, gullök, rödbetor, dill, persilja, bönor, morötter, majs och kronärtskockor.


Nej, nu ska jag beställa seminör, och väcka Liam. Päivisdag idag.


Ha det gott!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards