Alla inlägg den 12 december 2012

Av Cindi Groop - 12 december 2012 10:57

För att hoppen mellan inläggen inte ska bli så långa, så fortsätter jag redan idag! Fortfarande ingen kalv, borde kanske sätta igång henne, men då hon ser så färdig ut. Inbillar mig idag igen att hon nog kommer att kalva inom ett dygn.


Ett glädjebudskap kan jag dock komma med: Orvars första renrasiga tjurkalv är född! Äntligen. Han föddes den 3.12, en kall dag. Kalvningen förlöpte utan komplikationer och efter 10 minuter stod han på benen och inom en halv timme stod han och diade sin mamma. Han fick heta Zlatan.


Idag har jag varit på möte till skogsvårdsföreningen och komponerat ett svar på en insändare om vårt vindkraftsprojekt. Ja, jag borde ju skriva flera inlägg om hur vindkraftsprojektet framskrider, men det blir så mycket text så det får bli någon annan gång.


Nu ska jag ta in två kossor som ska semineras idag, den ena med Vingegaard Filius och den andra med Nisse av Gyllebo. Jag har fått textmeddelande om att seminören kommer mellan kl 14.00-16.00 Vi har köpt en grind som man hänger fast vid foderbordet där kon står, för att hon ska stå stilla under semineringen och för att seminören ska klara sig oskadd utan ko-tramp eller -spark. Jag kan kanske fotografera den vid tillfälle så får ni se hur den fungerar.


Ikväll blir det lutfisk, med bacon, ärter, potatis, morotslåda och vitsås. Kanske vi hinner tända det andra adventsljuset ikäll också. Bättre sent än aldrig.


Här några bilder av katternas sysselsättning under kalla dagar:

 

     

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards