Direktlänk till inlägg 4 september 2013

Tänkte glömma rubriken.........

Av Cindi Groop - 4 september 2013 10:14

Sitter och smuttar på mitt té. Jag har mer eller mindre slutat dricka kaffe. Kaffe är gott, det är inte det, men min mage mår bättre av te. Det är väl ålderstillägg kan jag tänka. Då jag vid sällsynta tillfällen besöker något café så beställer jag nog kaffe, men till vardags så blir det nog té. Speciellt om jag dricker kaffe på något möte kvällstid så ligger jag sedan vaken och lyssnar på min mage. Detta inlägg i mappen onödigt vetande.


Annars så pågår tröskningen nu för fullt. Min insats hittills har mest bestått av att flytta gubbe eller traktor från punkt A till punkt B. Vädret är för en gångs skull på böndernas sida. Inget är bättre en en solvarm dag i september. Grässkörden har vi klar för i år, tröskningen pågår ännu någon vecka om vädret håller i sig och kalvningarna börjar om en vecka ungefär. Vi får koncentrera oss på en sak i taget alltså då vädret är bra. Dåliga år, då vi inte kunnat skörda något pga regn, så har allting skett på samma gång. Det är minst sagt stressigt då man borde vara på flera platser samtidigt då man bara får någon enstaka soldag och så sätter kossorna igång att kalva. Och kalvningarna går alltid först. Men så inte detta år utan jag kommer att få vara och övervaka kalvningarna i lugn och ro i år. Det är nog tungt i alla fall då man har dygnet runt jour.


Min kära dotter tog kamerasladden med sig då hon for, så nu kan jag inte lägga in några aktuella bilder. Ja, vi har bara en sladd, det är patetiskt jag vet.

Men eftersom jag bloggat mycket sparsamt denna sommar så har jag ju många opublicerade bilder på lager.


kanske vi tar lite  blåa blommor denna gång.

     


 

Undrar hur denna bild skulle se ut som canvastavla? Och var skulle jag placera den?


Ja, det är städning på schemat idag. Jag är herrans effektiv. Men tvättmaskinerna snurrar i alla fall.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cindi Groop - Onsdag 28 feb 17:59

Ja sportlov pågår och vi har faktiskt några dagar lediga. Ja jag är ju både sjukskriven och har semester, så jag får ju nog vila på riktigt, med gott samvete.   Idag har jag städat lite och tvättat lite kläder. Jag önskar jag kunde säga att nu ä...

Av Cindi Groop - Måndag 19 feb 09:03

Ja februari är på gång minsann, men inte jag..... Suck, det kommer såna här ålderstillägg som man inte räknar med. Jag har varit på koll till kärlkirurgiska pga den djupa ventrombosen jag fick i vänster vad förra våren. Så nu väntar jag på kallel...

Av Cindi Groop - Måndag 29 jan 10:16

Ny vecka, nya möjligheter för dumheter!   Nåjo, jag har redan börjat. Dels har jag skrivit till NTM centralen och frågat lite om hur vi riktigt ska göra med våra avtal om skötsel av jordbruksnatur och landskap. De sågade ju bort en stor del av vå...

Av Cindi Groop - Måndag 22 jan 11:35

    Jo hej igen. Idag är det plusgrader och snöstorm. Yeiii! Finns det faktiskt folk som gillar vinter? Kan inte förstå.   Men, idag har vi gjort höstanmälan. Vilket i stort sätt är en genomgång över vad vi har gjort på vilka åkrar under...

Av Cindi Groop - Fredag 19 jan 13:32

Hallå! Jag har kontorsdag idag. Kallt och bedrövligt ute, så jag söker orsaker till att få hållas inomhus. Idag har jag sökt årets första djurstöd. EU-s husdjursstöd för tjurar och slaktlamm samt stöd för djurens välbefinnande. Jag satt på kurs...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards