Alla inlägg den 2 december 2013

Av Cindi Groop - 2 december 2013 05:54

Vaknar för tidigt efter en mardröm om att jag sett ett Air France plan störta i vattnet utanför Nämpnäs!

Huadå, tror inte jag ska flyga på ett tag. Jo, jag är ju lite flygrädd fast jag flyger kors och tvärs med jämna mellanrum.


Nåja, försöker skaka av mig den obehagliga känslan.


Igår kom slaktbilen. 4 kor, 2 kvigor och 3 tjurar fick åka iväg på en åktur. De står väl just nu och väntar på sin tur i slakteriet........

Jag börjar bli för blödig för det här yrket.

Igår for en av mina favoritkor. Jenny, den första renrasiga simmentalko vi köpte för 12 år sen. Hon har varit så snäll och förståndig och gett oss många fina kalvar, alla utan problem. Men nu börjar hon ha värk i höfterna och problem att bli dräktig, så slakt var enda vägen. Men en gammal trotjänare som henne känns det nog hemskt att skicka till slakt.

Usch och fy och blä. Jag bara önskar att det är över. Så länge jag vet att hon står där och kanske är rädd och inte vet vad som händer, så länge mår även jag dåligt. Då jag vet att hon är död så släpper även min ångest. Att vara död är ju inte farligt. Dö ska vi ju alla. Fast förhoppningsvis inte i ett slakthus, eller i en flygplanskrasch.


Forsätter på ett trevligare tema.

Efter lastningen for jag iväg på vallningsträning. Ett par timmar försenad, men iväg kom jag.

Mina lilla valp är så duktig. En liten film har jag också, lovar ladda upp den inom kort.

Tills vidare bjuder jag på några foton.

       

Snö och hårda vindar stör ingenting då man har roligt. Ett litet gäng knasiga vallentusiaster hade samlats för att stå på en åker på lillajul och träna hund. I love it!


Samtidigt tog jag hem en ny avelsbagge. Endast till låns, fina gotlandsbaggen Gottfrid. Så tackorna har roligt idag hoppas jag. Ska försöka fånga honom på bild.

Trevlig decembermorgon till er. Nu ska jag äta jullimpa med festleverpastej och saltgurka till frukost. Det bästa med julentiden är ju maten förstås.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards