Alla inlägg den 4 december 2013

Av Cindi Groop - 4 december 2013 10:30

15 minuter efter att ett djur har blivit slaktat så får vi resultatet i vår dator. En stor förbättring från förr då man måste vänta i två veckor efter slakt innan likviden kom.


Så slaktresultaten från i måndags har jag nu i min hand.


Med facit i hand kan jag konstatera att det var en herrans tur att jag skickade Jenny till slakt. Jag skrev ju att hon hade haft höftproblem, men det var det ju inte alls. På slakteriet har de kasserat levern och så hade hon gallgångsinflammation och gallsten. Det var därför hon gick konstigt. Oj om hon hade kunnat berätta för mig var hon hade smärta. Det är det svåra med att arbeta med djur, då vi inte har något gemensamt språk. På hennes rörelser och med tanke på hennes ålder så tog jag för givet att det var höfterna som krånglade.

Vi hade ju inte kunnat behandla henne mot gallsten heller, så att skicka henne till slakt hade

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards