Direktlänk till inlägg 10 februari 2014

och så vidare

Av Cindi Groop - 10 februari 2014 22:10

Borde gå till sängs, men orkar inte......

Kalendern full av styrelse- och årsmöten. Men jo, jag var och vallningstränade valpen i söndags. Så otroligt roligt.Hon är bra, intensiv men lyhörd. Oj,oj,oj, måste ta mig tiden att slipa denna diamant.


Idag fick vi besök av en bebis. Man glömmer alltid hur små de är i början. Så kul att få träffa en ny liten.


Jag tyckte jag hade så mycket att tala om idag, men nu snurrar nog hjärncellerna för långsamt. Tror mina ben håller på och domnar också. Dags att sluta?


I lördags fick vi fira vår gudson som blir hela 2 år! Firade med tårta och ballonger. Roligt att få leka en stund. Fast jag tror att jag är dålig på att leka.


Ja nu glömde jag ju nästan att berätta att vi varit på revy också i helgen. Tusan, allt ska man hinna med också. Jag minns inte om jag berättat det här förr, men jag är ingen stor vän av revy, eller teater för den delen. Men jag följer pliktskyldigt med för att de andra i familjen så gärna åker. Jag tycker mest att det är fruktansvärt och så blir jag istället deprimerad och får ångest. Ja förlåt, men jag förstår inte vitsen med dessa banala förutsägbara lekar. Visst några gånger skrattade även jag, men för det mesta skruvade jag bara på mig. Men nu får det vara färdigt. Nästa år sparar vi 15 euro på min biljett. Jag kan stanna hemma och träna hunden istället. Det har jag mycket större utbyte av. Det här skulle jag kunna skriva länge om, men vi glömmer det hela istället och går vidare i livet. *skakar av mig obehaget*


Har jag annars berättat om att hur det är att vara förälder? Ja det var ju ett litet och lätt ämne, eller? Ja egentligen vet jag inte vad jag ska säga om det. Man borde väl ha läst manualen?


Men tårtor är jag ganska bra på i alla fall.

 

Detta är en vanlig tårtbotten med fyllning av mosade, sockrade jordgubbar och chokladmousse. Ovanpå har jag först vanlig vispgrädde, en krans med kiwi, innanför kiwikransen ett lager med chokladsås (smält mörk choklad, florsocker, vispgrädde och varmt vatten), jordgubbar, hallon och hackad mörk choklad. Kunde eventuellt ha fått vara mer choklad runt omkring.....?

Av denna finns inget kvar, förutom bilringarna runt midjan. Fast större problem än några bilringar runt midjan kan man ju ha, så jag frossar vidare. Finns visst kladdkaka, grädde och hallon i kylen.......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cindi Groop - Onsdag 28 feb 17:59

Ja sportlov pågår och vi har faktiskt några dagar lediga. Ja jag är ju både sjukskriven och har semester, så jag får ju nog vila på riktigt, med gott samvete.   Idag har jag städat lite och tvättat lite kläder. Jag önskar jag kunde säga att nu ä...

Av Cindi Groop - Måndag 19 feb 09:03

Ja februari är på gång minsann, men inte jag..... Suck, det kommer såna här ålderstillägg som man inte räknar med. Jag har varit på koll till kärlkirurgiska pga den djupa ventrombosen jag fick i vänster vad förra våren. Så nu väntar jag på kallel...

Av Cindi Groop - Måndag 29 jan 10:16

Ny vecka, nya möjligheter för dumheter!   Nåjo, jag har redan börjat. Dels har jag skrivit till NTM centralen och frågat lite om hur vi riktigt ska göra med våra avtal om skötsel av jordbruksnatur och landskap. De sågade ju bort en stor del av vå...

Av Cindi Groop - Måndag 22 jan 11:35

    Jo hej igen. Idag är det plusgrader och snöstorm. Yeiii! Finns det faktiskt folk som gillar vinter? Kan inte förstå.   Men, idag har vi gjort höstanmälan. Vilket i stort sätt är en genomgång över vad vi har gjort på vilka åkrar under...

Av Cindi Groop - Fredag 19 jan 13:32

Hallå! Jag har kontorsdag idag. Kallt och bedrövligt ute, så jag söker orsaker till att få hållas inomhus. Idag har jag sökt årets första djurstöd. EU-s husdjursstöd för tjurar och slaktlamm samt stöd för djurens välbefinnande. Jag satt på kurs...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards