Alla inlägg den 10 oktober 2020

Av Cindi Groop - 10 oktober 2020 17:30

Lördag kväll och jag väntar på att de mina ska komma in på middag. Kållåda idag. Typisk höstmat. 

Igår hade vi köttretur så det var lite kaotiskt ett tag innan alla fått sina beställda köttlådor, men nu är allt under kontroll. Lite kvar att packa i egen frys har jag, men det tar inte så länge. 

I kylrummet finns nu förutom nötkött, även hjort- och älgkött. Kul med en jägare i familjen igen.

 

Förra veckan firade vi med grillad hjort ytterfile. Inte så herrans dåligt.


I förrgår kalvade Xanna. Först kom en kokalv utan problem, men sen kom en tjurkalv med bakbenen först. Jag var med och jag drog så snabbt jag kunde, men jag klarade inte livet på den. Jag försökte med hjärt-lung räddning i säkert 30minuter, men det gick bara inte. Jag har en enkom grej som ska suga ut vätska och blåsa in luft, men det tycks inte göra någon större nytta. Åtminstone har inte jag lyckats återuppliva någon kalv med den.


Nä, nu middag. 

Bild på vinrankorna i höstfärger.

 

Och lite stockros. Jag bara älskar dem.

   



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards