Alla inlägg den 18 september 2013

Av Cindi Groop - 18 september 2013 11:18

Det är länge sedan jag skrivit något recept här nu, men jag har fått en del förfrågningar om Alabama dippen som serverades under sommarfesten på paviljongen. Så på publikens begäran så kommer den här.


Receptet har jag fått av min svägerska Tuija, så tack för det   


Tuijas Alabama Dip


1 burk naturell Philadelphiaost

1 burk gräddfil

1 burk Tex Mex Chunky Salsa medium 350g

5 mogna tomater

1 burk svarta kärnfria oliver

1,5 gul lök




Blanda ihop osten och gräddfilen med 1/3 av salsan. Sätt i kyl, gärna till nästa dag.

Skär tomaterna, löken och oliverna i små bitar och blanda ihop tillsammans med resten av salsan. Sätt även detta i kyl till nästa dag.

Vid servering: bred först ut ostblandningen på bottnen av en bred glasform. Töm bort överflödig vätska från grönsaksblandningen och bred ut över osten.

Äts med tortillachips.


Detta kan ätas i samband med Tex Mex mat, men även som förrätt när som helst.


 

Här syns inte dippen i bild, men dock lite av det övriga som serverades under sommarfesten i Norrnäs paviljong.


Mat

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards