Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

Senaste helg

Av Cindi Groop - 17 mars 2014 14:08

Det är lite styvt det här bloggandet. Jag missar ju nog en hel del händelser som jag bara helt enkelt inte hinner skriva om. Vissa händelser så skulle också vara så mycket intressantare om jag kunde bifoga helst en bild.


Men, det lämpar ju sig inte alltid att fotografera och lägga upp bilder och så glömmer jag ju även ibland att jag borde fotografera.


I lördags i alla fall var jag på vallningsträning igen. En assisterande tränare var med och det var mycket nyttigt att ha ett par nya ögon att titta på hur vi tränar. Yezz och jag fick träna på att bli snabbare med ligg-kommandot. Inte på alla träningar man blir instruerad till att få ett bättre ligg   


Nåja,hrmhrm, träningen i alla fall gick ut på att jag skulle blockera hennes väg då hon försöker hitta balansen till flocken, medan jag ger kommandot ligg. Jag kunde alltså springa och stoppa hennes väg åt sidan eller genom att slänga mig genom fårflocken och med kroppen visa att NU! LIGG!

Min hund, som inte är dum, fattade ganska snabbt att det är bäst att lägga sig redan vid första kommandot och inte vänta tills alla grannar hör då jag skriker.


Så med lite träning hemma nu bara så kommer hon att bli mycket lydigare än förr. Hennes djurkänsla och naturliga vallning var lika strålande som alltid förstås. Planen nu är att hon ska avlägga vallhundsprovet i höst, så då måste kommandona sitta.


Men då man tränar med instruktör kan man ju inte samtidigt filma. Det är nog multitasking redan själva träningen. Även om det skulle vara bra att själv efteråt få se på film hur man egentligen gör. Men ingen frivillig filmare har jag......


Söndag kväll ägnades åt samfällighetens årsstämma. Vi hade en massa ärenden att gå igenom, så mötet tog 3 timmar från kl 19-22. Därefter tog styrelsen konstituerande möte, så då gick det en timme till. Lite städning och ihopplock efter det, så klockan hann bli 23.30 innan allt var klart.

Jag lovade sitta i styrelsen i 3 år till, men efter det är det finito. Då får jag glömma allt vad fiskeutplantering och båthusplatsfördelning heter.

Ja med mitt minne så kan det nog hända att jag glömmer det före också, men alltid finns det ju någon som påminner mig.


Inget foto från mötet heller, men är du intresserad av vad samfälligheten gör så är det ju bara att gå in på vår fina hemsida www.norrnas-samfallighet.fi


Idag har jag städat ur mina överfulla skrubbar. En storsäck med brännbart och en säck till Hoppets stjärna. Ni kan inte tro hur mycket jag sparar. Det finns alltså kläder från då jag gick i högstadiet i behåll! Och nej, jag slängde inte allt ännu heller. Men allt som mist sin elastisitet och sånt som helt enkelt inte går att knäppa runt midjan länge. De där sabla kalorierna som springer i skrubbarna och syr in alla kläder   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cindi Groop - Onsdag 28 feb 17:59

Ja sportlov pågår och vi har faktiskt några dagar lediga. Ja jag är ju både sjukskriven och har semester, så jag får ju nog vila på riktigt, med gott samvete.   Idag har jag städat lite och tvättat lite kläder. Jag önskar jag kunde säga att nu ä...

Av Cindi Groop - Måndag 19 feb 09:03

Ja februari är på gång minsann, men inte jag..... Suck, det kommer såna här ålderstillägg som man inte räknar med. Jag har varit på koll till kärlkirurgiska pga den djupa ventrombosen jag fick i vänster vad förra våren. Så nu väntar jag på kallel...

Av Cindi Groop - Måndag 29 jan 10:16

Ny vecka, nya möjligheter för dumheter!   Nåjo, jag har redan börjat. Dels har jag skrivit till NTM centralen och frågat lite om hur vi riktigt ska göra med våra avtal om skötsel av jordbruksnatur och landskap. De sågade ju bort en stor del av vå...

Av Cindi Groop - Måndag 22 jan 11:35

    Jo hej igen. Idag är det plusgrader och snöstorm. Yeiii! Finns det faktiskt folk som gillar vinter? Kan inte förstå.   Men, idag har vi gjort höstanmälan. Vilket i stort sätt är en genomgång över vad vi har gjort på vilka åkrar under...

Av Cindi Groop - Fredag 19 jan 13:32

Hallå! Jag har kontorsdag idag. Kallt och bedrövligt ute, så jag söker orsaker till att få hållas inomhus. Idag har jag sökt årets första djurstöd. EU-s husdjursstöd för tjurar och slaktlamm samt stöd för djurens välbefinnande. Jag satt på kurs...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards