Direktlänk till inlägg 8 juni 2018

För tidigt för mig

Av Cindi Groop - 8 juni 2018 06:46

Nu är jag lite trög. Liam skulle upp vid 6-tiden, så det var bara att följa med.

Igår kväll var jag å nöjd då jag fick honom i säng vid 19-tiden så jag fick jobba lite ifred, men därmed har jag nu en pigg och utvilad 3-åring.......

Dom e så söta då de är bebisar. 3-årstiden är mindre kul.

Igår hade jag några ärenden i centrum, med 3-åringen med. Förlåt, till alla som måste träffa oss......


Grässkörden är på gång.

Här provkörs nya balmaskinen i beteshagen som ännu är tom. Blev ju att byta maskin i vintras. Vi har ju haft två olika ekipage tidigare, en balare och en plastningsmaskin. Men det kräver ju därmed två traktorer och två chaufförer. Nu kan Krister helt på egen hand sköta balandet och plastandet utan att behöva oroa sig över om barnvakter och fruar har tid. Sen ska ju balarna köras hem också, men till det kanske det hittas chaufförer. Det kan ju även göras nattetid. Huvudsaken att balarna blir snabbt inplastade så att de inte blir förstörda.


ÄNTLIGEN har jag fått tillbaka fårskinnen som jag sände ifjol. Det var dock väl värt väntan. De är jättefina!

 

Vilken nalle!


Vattenledningsarbetet till mitt fårhus är på gång.

 

Inga hinder första dagen i alla fall. Risken är ju att vi kommer på berget och blir tvungna att börja spränga. Mera stenar upp i ytan får vi i alla fall. Precis vad vi behöver.......


Förra söndagen var vi ner till skären för att titta om det skulle gå att få ut flotten, och samtidigt hade vi ner lite lösgrindar. Kunde konstatera att de också fungerar som provisorisk hundhage då 3-åringen inte kan låta hundarna vara ifred.

 

De är alltså mer för att hålla ungen ute än hundarna inne.


Är det annars säkert att ni inte behöver en tjur?

Jag har en så snäll och gullige en, barnbarn till Orvar, som ännu inte har någon egen koflock.

 

Lilla Räfbackens Durrin. Passar åt både kor och kvigor.


Idag behöver jag lite metall





 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cindi Groop - Onsdag 28 feb 17:59

Ja sportlov pågår och vi har faktiskt några dagar lediga. Ja jag är ju både sjukskriven och har semester, så jag får ju nog vila på riktigt, med gott samvete.   Idag har jag städat lite och tvättat lite kläder. Jag önskar jag kunde säga att nu ä...

Av Cindi Groop - Måndag 19 feb 09:03

Ja februari är på gång minsann, men inte jag..... Suck, det kommer såna här ålderstillägg som man inte räknar med. Jag har varit på koll till kärlkirurgiska pga den djupa ventrombosen jag fick i vänster vad förra våren. Så nu väntar jag på kallel...

Av Cindi Groop - Måndag 29 jan 10:16

Ny vecka, nya möjligheter för dumheter!   Nåjo, jag har redan börjat. Dels har jag skrivit till NTM centralen och frågat lite om hur vi riktigt ska göra med våra avtal om skötsel av jordbruksnatur och landskap. De sågade ju bort en stor del av vå...

Av Cindi Groop - Måndag 22 jan 11:35

    Jo hej igen. Idag är det plusgrader och snöstorm. Yeiii! Finns det faktiskt folk som gillar vinter? Kan inte förstå.   Men, idag har vi gjort höstanmälan. Vilket i stort sätt är en genomgång över vad vi har gjort på vilka åkrar under...

Av Cindi Groop - Fredag 19 jan 13:32

Hallå! Jag har kontorsdag idag. Kallt och bedrövligt ute, så jag söker orsaker till att få hållas inomhus. Idag har jag sökt årets första djurstöd. EU-s husdjursstöd för tjurar och slaktlamm samt stöd för djurens välbefinnande. Jag satt på kurs...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards