Alla inlägg den 22 oktober 2015

?

Av Cindi Groop - 22 oktober 2015 06:00

Har jag dött och hamnat i helvetet?       Ett rosa helvete!

 

Detta är det första man möts av i stadens nya varuhus.

Det märks lite väl tydligt att det här är ett varuhus som håller på traditionella värderingar. 

Varuhuset menar tydligen att alla flickor ska vara rosa och alla pojkar blå. Men jag som konsument vill välja själv. Jag vill ha ett alternativ och kunna välja att klä mina barn i precis vilken färg jag vill. Det är ingen slump att Liams nya badrock är rosa. Jo för det fanns bara två alternativ, rosa och ljusblått. Och jag tyckte den rosa var snyggare av de två så då fick det bli så. S-tan.

Upp till kamp för ett mer varierat färgutbud åt småttingarna! Vill vi ha det så här?

Det finns ju så många fina färger. Ska jag verkligen behöva söka med ljus och lyckta för att hitta i kläder i orange, grönt, gult, lila, ja regnbågens alla färger. Varför inte svart och vitt? Nej, rosa eller blått. Suck och stön.


Har funderat på att bli designer som nästa yrke. Har redan marknadsföringsplaner på min fina unisex pyjamas kollektion för hela familjen.   


Jag blev så chockad av det jag såg, så jag köpte bara ett paket småbröd, fick en burk importerad joghurt på köpet som jag inte ville ha, och gick ut.


Lite musik att pigga upp oss med

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards