Alla inlägg den 30 oktober 2016

Av Cindi Groop - 30 oktober 2016 13:29

Jaha, nu har vi ställt klockan tillbaka en timme igen då. Världens mest onödiga, löjliga fenomen. Varför gör de på detta viset?  Nu är kvällarna förstörda.

Nej, behåll sommartid och varför inte för den delen sommartemperaturerna också på samma gång. 

Nåja, onödigt att bli förbittrad åt saker man inte kan påverka, men jag känner inte en enda människa, tror jag, som tycker att det är någon vits med att flytta klockan två gånger per år.


Håller som bäst på att bryna söndagssteken. En bit inre stek av Ava. Ser fin ut, Hoppas den blir mör och fin.

Jag sätter endast på salt och svartpeppar, bryner i smör på alla sidor, klyftar en lök som får puttra på sidan om, häller på lite vatten och så får det puttra några timmar. Nu är klockan 14.30, så det blir ca 3 timmar idag.


Idag har Linn och jag bytt till vinterdäck på hästsläpet. Så har jag satt upp snökäpparna längs vår väg. Misstänker att det snart fryser på. Jag har också satt in glasrutan i hönshuset, så nu är det slut på att ränna ut och in som man vill. Istället öppnar jag dörren på morgonen och stänger till kvällen. Om det är dåligt väder så nöjer sig hönorna med att bara stå och titta ut, men så fort solen visar sig så tar de en tur runt gården.


Jag hoppas ännu hinna flytta hem baggarna från betet idag, men då måste jag hitta en barnvakt i huset,  och det ser lite dåligt ut med det idag. Alla har så fullt program.


Men det finns ju ett tryggt ordspråk som lyder : Skjut upp till imorgon det du inte hinner med idag. Eller hur var det   ?


Linn har börjat använda vår gamla travare till att harva ridplan. Jag trodde hon inte skulle ställa upp på det, men hon är toppen vår gamla Piruett.

   

Ser att hon nästan ser fet ut på bilden, men det är hon inte. istället har vi lite problem med att få henne att hålla hullet. Vi har kollat tänderna flera gånger, utan att hitta några större fel. Så nu får hon lite extra kraftfoder för att inte bli för mager. Mette-Marit däremot skulle gärna kunnna bli lite lättare. Det är svårt att råka på lagom.


Trevlig söndag!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards