Alla inlägg den 17 november 2014

Av Cindi Groop - 17 november 2014 21:12

Idag har jag varit på möte hela dagen, nämligen på förbundsfullmäktige för Österbottens svenska producentförbund.


Många intressanta diskussioner, många frågor, inte så många svar.


Vi fick dock uppmaning att komma med och demonstrera nästa veckas tisdag utanför landsbygdsverket Mavi i Seinäjoki nästa veckas tisdag med anledning av att de hotar med att skjuta upp största delen av jordbruksstöden för 2015 till år 2016 pga av att de inte hinner göra allt färdigt i tid. Vilken annan arbetsgrupp skulle gå med på att lönen skjuts upp på obestämd framtid? Låter som något från någon gammal öststat.

Så alla som vill ha stöden utbetalde som sig bör under 2015 bör infinna sig till demonstration och visa myndigheterna att detta går vi inte med på. Vi kan inte överlåta allt till intresseorganisationerna utan ibland måste bönderna själva våga och orka visa sitt missnöje med hur vi blir behandlade. Ösp ordnar med busstransport och bjuder på ärtsoppa. Anmäl ditt deltagande till Ösp´s kansli. Alla med.


Nu ska jag förbereda mig för morgondagens möte med simmentalföreningen, även det i Seinäjoki. Men jag hittar förbaske mig inte inbjudan. Jag minns att det var på ABC-stationen i Senäjoki kl 12.30, men finns det månne fler än en ABC-station där?


Skit, skit skit. Jag hade just skrivit en massa text som plötslig försvann då jag sökte lämplig bild. Tack och lov hade jag sparat halva inlägget så allt försvann inte, men nu orkar jag inte repetera allt igen. Gonatt.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards