Alla inlägg den 2 oktober 2017

Av Cindi Groop - 2 oktober 2017 00:04

Söndagkvällen såg ut ungefär som lördagskvällen.

368 Bettan beslöt sig för att kalva. Dock lite senare på kvällen.

Arbetsfördelningen blev som vanligt att jag tar nattpasset och Krister tar arla morgon.

Vid 12-tiden ser jag i kameran att jag får gå ut. Väl ute ser jag att två fötter sticker ut.

De ser ganska stora ut, trots att det ändå är två dagar före beräknad tid och pappan är Testo, som ska ge små födelsevikter. Nåja, det lyckas inte alla gånger fast man försöker.


Jag orkar inte stå och titta på riktigt länge mitt i natten utan jag halmar upp boxen ordentligt och så sätter jag på draglinorna. Fötterna stadigt i liggbädden och då Bettan krystar så drar jag. Kalven kommer dock ganska lätt ut. Den blinkar till och skakar på huvudet. Yes! Det gick bra.

Jag tar av draglinorna och drar mig tillbaka så mor och kalv får bekanta sig med varandra i lugn och ro.


Nu duschen!


Hittade en bild som väl beskriver känslan såväl i lamnings- som i kalvningstider   

 

God natt!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards