Alla inlägg den 27 oktober 2017

Av Cindi Groop - 27 oktober 2017 13:12

Jag måste väl medge att en solig dag med snö är rätt vacker, men att jobba ute är ju ingen höjdare precis den här tiden på året.

     

Igår kväll skulle jag egentligen ha varit på ett producentmöte. Men då jag var ute ett sista varv och gav gräs åt fåren så vräkte snön ner och det var straxt under noll grader. Dessutom beckmörkt då mötet skulle börja 19.30 Så jag fegade ur helt enkelt. Jag resonerade att inget möte är värt att riskera livet för.

Mina ögon börjar bli sämre också och jag tycker det är lite obehagligt att köra i mörker med våta vägbanor. Den här tiden finns inga garantier heller att alla i mötande trafik har på dubbdäck, så mot vägde tyngre än för.

Visst har jag lite dåligt samvete då för att jag inte for. Men det kändes skönt att få hållas inne i alla fall.


Om jag hade planerat lite bättre så hade jag kunnat be att få sitta på med ordföranden. Men deras möte började tidigare. Visst hade jag kunnat ta mig en kvällspromenad i Tjöck, men då hade jag behövt börja på i tid här hemma.


Jag måste väl ringa och höra om jag missade något viktigt. Nästa gång kommer jag med.


Nu väntar en tid av mörker och regn och hala vägar. Linn har åkt iväg till Ilmajoki idag och mellanbrodern ska ordna Halloween-fest med gymnasiet för lågstadieelever ikväll. Inte roligt att ha dem ute på vägarna heller.


Kör försiktigt gott folk!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards