Alla inlägg den 5 oktober 2017

Av Cindi Groop - 5 oktober 2017 15:47

Varför är det så att de dagar jag bara jobbat på kontoret, så känns det som om jag inte "arbetat"?


Idag då regnet skvalar där ute har jag försökt komma ikapp med pappersarbetet. Ringt några samtal, skrivit epost, registrerat kalvar och ordnat i pappershögarna. Lite avelsplanering.

Men nu har jag nästan lite dåligt samvete över att inte gjort något konkret. Även om pappersarbetet också är nödvändigt. Men det är ju inget som syns!

Av någon konstig anledning så känns det bättre att gå en dag med röjsågen. Även om en dag på kontoret säkert är bättre rent ekonomiskt.


Jag hittade några bilder från i sommar på en stekel som höll till i Liams sandlåda.

   

Det var bara en och den stannade några dagar och grävde små hål i sanden. Enligt facebookgruppen Naturväktarna så kan det vara ljus lergeting. Jag har ingen aning, men jag har inte sett någon sådan förr. Finns det insektkunniga bland mina läsare?


Nu ska jag värma rester från igår. Nötstek med gräddsås. Mmmmm



Av Cindi Groop - 5 oktober 2017 13:50

Jag är inte teknisk,men jag har för mig att jag läst någonstans att man kan köpa en mojäng som man stoppar i eluttaget och så kan man få internet typ från routern genom eltrådarna till andra delar av huset. 

Detta låter för mig lite som magi, men finns detta hjälpmedel faktiskt eller är det något jag missuppfattat? Rätta mig gärna.


Jag kom osökt att tänka på då min moster berättade om då hon började jobba på en radiostation, så fick hon gå runt och se alla teknik och lära sig hur allting fungerar. Till sist så frågar hon: Men hur kommer radiosändningen ut till folks radioapparater då?- Oh, thats magic!, fick hon till svar   


Och för mig är mycket teknik just det, trolleri. Min hjärna fattar inte hur teknik fungerar. El i alla dess former är jag livrädd för.


Nåja, orsaken till att jag frågar är för att, trots ny dator, så försvann ett nytt blogginlägg ut i yttre rymden igår. Det var vårt wifi som plötsligt slutade fungera. Varför gör det på detta viset? Det känns ju så dumt då man har en laptop för att kunna skriva var som helst, men internet inte riktigt vill hänga med. Jaja, stora bekymmer.


Men fasiken så skönt att ha dessa triviala bekymmer. Jag vågar knappt se på nyheterna mera. Man blir ju så nedstämd. Bara elände.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards