Alla inlägg den 11 december 2019

Av Cindi Groop - 11 december 2019 06:04

Flygbiljetterna är beställda och 15-17.1 bär det iväg till södra Sverige på tjurshopping. Flygresan tar drygt 3 timmar och går Vasa-Helsingfors-Köpenhamn. Så blir det tåg vidare till Malmö och därifrån på rundtur med buss.

Pyjamasflyget avgår kl. 6.00 från Vasa. Linn bor bara 15 minuter från flygfältet så jag tror jag åker kvällen före och övernattar hos henne så behöver jag inte vara så nervös över föret på natten.


Får hålla tummarna att vi får bättre reseväder än vad vi har idag. Temperatur runt 0, full storm och något äckligt snöblandat regn.

Tacksam för att inte behöva ge sig ut i trafiken en dag som denna. Att jobba hemma har sina fördelar ibland. Liam har dessutom hemmadag idag, så jag måste inte skjussa honom heller.

Däremot är seminören beställd tills idag. 278 som kastade sin kalv i höst ska semineras idag. Jag har själd inga semindoser i byttan för tillfället utan jag får ta något som seminören har. Vi får se vad det blir.

Dessutom ska vi dräktighetsundersöka kviga 440 som är tvilling med tjur. Jag tyckte ju att hon visade brunst tillsammans med tjuren i somras, så nu håller vi tummarna för att vi hittar en liten kalv där i. Pappa till kvigan är Evolution och mamma är Polka av Frönshult. Hon är väldigt fin och jag vill så gärna ha henne kvar. Om hon är tom så är det ju slutdestination Kauhajoki som väntar.


Var försiktiga alla ni som måste ut i trafiken idag.!Håll avstånd och inte så bråttom. Bättre att vara lite sen i detta livet än för snabbt fram till nästa.

 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards