Alla inlägg den 6 oktober 2013

Av Cindi Groop - 6 oktober 2013 17:51

Jag funderar lite på utformningen av min blogg. Den släpar alltid lite efter.

Borde jag istället använda den mera som en dagbok?

Kanske med ett mera kortfattat språk, men som istället ger snabbare uppdatering på vad som händer. Jag är lite dement light, så jag glömmer så fort bort vad jag sysslar med om dagarna, bloggen kunde ju vara en påminnelse till mig själv också.


Jag kan försöka uppdatera oftare, så får vi se hur det utfaller. Ge gärna respons på vad som är mera läsvänligt. Ofta och kort eller då jag har tid och lite längre inlägg. Detta är ett test nu då, vi får se hur ofta jag hinner in.


Söndag 6.10


Solig och fin höstdag. Sov lite längre pga att jag satt uppe och såg en rolig film igår kväll. Baksmällan hette den tror jag. Kul film.

Tog ut Yezz och Wilma och förde ut bagglammen till Görans beteshage. Gick bra.

Tog regnvåta täcken av hästarna.

Släppte ut Walle. Han fick inte vara med och valla, han gör mer skada än nytta.

Frukost åt kossorna. Inga kalvningar på gång. Blött i rasthagen, har nog säkert regnat en del inatt.


Gick in och gjorde amerikanska pancakes med blåbär + lönnsirap och knaprig bacon till lunch.


Ordnade med Esta papper från amerikanska ambassadens hemsida, lite struligt, men det gick.

Ja här måste jag då inflika för de oinvigda att Lucas och jag är på väg till Kalifornien i november. Vi är bjudna på bröllop I Los Angeles. Hur fantastiskt är inte det?

Med på resan kommer också mina båda systrar och syster Tinas två yngsta döttrar. Jag ser sååååå fram emot resan :)

Det kommer säkert mer uppdateringar om den resan ännu.


Städade lite i mitt katastrofkök. Inte allt, men det värsta.

Gick ut och körde lite komposterad dynga i min blomrabatt. Körde kanske 5-6 skottkärror, men mer skulle ha rymts dit. Kommer väl kanske nya fina söndagar i höst? Sågade ner en stor kvist i gamla äppelträdet som vi duckat för alla gånger vi klippt gräsmattan.

Kvällsmat till kossorna.

Hämtade hem baggarna till natten.

Nu bloggning medan jag tillreder tortillas till kvällen.

Ännu återstår middagen och hundpromenad i mörkret.

Hoppas jag hinner in igen imorgon.

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards