Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Cindi Groop - 17 oktober 2013 11:43

Jaha, jag hade lämnat bloggplatsen öppen sedan igår för att kunna hoppa över inloggningen som kräver användarnamn, lösenord och säkerhetskod. Glad i sinnet så skrev jag då ett blogginlägg, med resultatet att jag fick svaret att jag har blivit utloggad då jag försökte spara inlägget. Så det är ingen idé att försöka hålla sig inloggad.


Nåja, dagen är mest skit ändå. Vaknade pigg en timme före jag behövde stiga upp. Hur onödigt är inte det?

Ute vräker snön ner och mina händer är kalla som isbitar. Pappa kom för att hjälpa mig klippa fåren, men den ena fårsaxen slutade fungera efter 1/4 klippt får, så nu klipper han ensam så många han orkar och så får jag fortsätta efteråt.

Jag tog istället en välbehövlig kontorsdag för att uppdatera lite pappersjobb. Anmälde de sista djuren för i år till slakt.


Veterinären var hit i förrgår. Bestämdes att kossan Maria får Ketovet för sina ömmande klövar trots att det kan försena förlossningen. Vi håller tummarna för att det går vägen.

Hästen Atte fick en medicin mot sina magproblem som hette GastroGard. Det är alltså mot magsår. Veterinären berättade flera gånger att det är en dyr medicin, men jag är ju lite trög så jag fattade ju inte alltså hur dyr den var. Han sa också att man kan få den billigare om man beställde via nätet. Jaha, tänkte jag lite slött, att varför berättar han dethär eftersom jag redan fått en låda av honom. Jag fick så en räkning på 346€ av honom, hoppla, det var dyrt, men om hästen blir frisk så må det vara värt det.

Det var tills jag läste instruktionerna på medicineringen. Jag fick alltså 7 sprutor, i en förpackning, som ska ges i munnen.En om dagen. Men hela kuren är 28 dagar plus att man ska avsluta med att ge 1/4 spruta i 28 dagar till. Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Det betyder alltså att vi behöver 4 lådor till! Sucka mitt hjärta. Så nu måste jag söka på nätet för att hitta billigare. Och eftersom jag redan gett 2 sprutor så ska det beställas bums så att jag får medicinen i tid. Hur tusan täcks medicinindustrin ta så mycket pengar för lite medicin? Innehållet i medicinen kan ju inte kosta så många cent.


Tack och lov så hörde han inget ljud på lungorna trots att både Atte och Piruett haft hosta och gul snor i några veckor redan. Så det behövde inte åtgärdas i allafall.


Har jag berättat att det snöar idag. Det värsta jag vet. Nej denna vecka kommer inte att minnas som den lyckligaste i mitt liv.

Men jag fick vara till frissan igår, måste ju fixa till mig inför resan i november. Det gäller att försöka hitta ljusglimtarna i mörkret.


Jag kommer att snart publicera receptet på bullarna jag gjorde för någon dag sedan. Det var det inlägget som försvann i cyberrymden tidigare idag. Men det är bara att börja om och göra rätt.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards