Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Cindi Groop - 11 oktober 2013 11:32

Åhhhhh, är så slö idag.Krister är på lantbruksmässa till Jyväskylä hela dagen och jag har tusen saker att göra, men då jag är så laaaaaaat.

Känner av mina käkar nu redan fast jag bara varit ute ett par timmar. men det gör att hela jag inte orkar göra något. Jag vill inte äta smärtmedicin alla dagar,eller dricka sprit, så jag biter ihop och tycker synd om mig själv istället.Tycker synd om dem som är sjuka på riktigt, lite värk i käken och jag blir helt värdelös. Ja och lat.


Jag älskar att ha nystädat och fint, blänkande arbetsbänkar och golv som doftar liljekonvalj. Det är bara det lilla kruxet att jag inte tycker om att städa. Tidningshögen rinner över och jag orkar inte göra något åt det.Och jag har ett problem. Tydligen så är Lucas allergisk mot valpen. Han är testad och ger utslag på katt och häst, men nu är han återmurad i näsa och ögon varje morgon och den enda som varit inomhus är valpen. Hur gör jag nu?Jag ville så gärna att den här hunden skulle få bo inne hos oss, för att lättare kunna lära den alldagligt folkvett.Heter det månne så då det handlar om en hund? Hundvett?Nåja, skit samma. Wilma bor i källaren och Walle bor i sadelkammaren, så var sätter jag valpen nu då? Jag kan testa att flytta ut Wilma i sadelkammaren nästa vecka då Walle far ner med Linn till Ypäjä, så får valpen bo i Wilmas rum. Det kommer ju nog att bli gråt och gnäll, ja från valpen då, inte så mycket av mig. Men jag kan ju inte plåga stackar Lucas heller. Kanske jag får sätta en madrass åt mig också bredvid vedlagret så får jag sova med min lilla Yezzzzzzz.

Wilma är en gammal sur tant så hon kan inte bo med någon av de andra hundarna därav utplaceringen av sovplatser.Skulle ju säkert inte vara sämre för Lucas allergi om jag dammsög ibland förstås.


På tal om det så behöver jag köpa nya dammsugarpåsar. Det är nu ett evigt problem. Varför i hela världen finns det 1000 olika sorter av dammsugarpåsar? Säkert någon annan än de som använder dammsugare som planerar utformningen av dammsugarna. Varför inte en allround modell?


Ja här blir inget städat! Ha en bra dag alla, nu ska den här latmasken dra arslet upp ur stolen och göra något vettigt.



Drömmer om sommaren i Norrnäs....

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards