Alla inlägg den 6 november 2022

Av Cindi Groop - 6 november 2022 06:00

Dag tre var ledig dag att utforska mässområdet. Många hallar med allt möjligt från mathantverk till enorma skördetröskor. Vi passade på att smaka på allt gott som bjöds ut. Passade också på att samla ihop bläckpennor. Det märks i pennlagret hemma att det varit flera år utan mässor   


På Elmia så pågick också europeiska mästerskapen i nötvallning.

 

Så vi vandrade dit och tittade på en stund. Vackra vyer och lugna kossor. 

Det finns inte möjlighet här hemma omkring att träna nötvallning. Det hade varit så kul att få testa med egen hund på denna arena och med invallade nöt. Men man hinner inte med allt här i världen.

Träffade dock några vallningsbekanta från Finland. Roligt med bekanta lite här och var.


Då vi gick runt på mässan så ringde telefonen. Det var någon från den svenska avelsorganisationen Växa som undrade om jag kunde tänka mig att ställa upp för en intervju för deras kopodd? Hon hade skickat epost till mig tidigare, men jag hade försökt slingra mig undan, men nu hade jag då inte argument att säga nej, så jo, jag kan väl ställa upp.


Den har inte publicerats ännu, vad jag vet, så det är jag ännu lite nervös över. Jag har ingen aning om vad jag svarade. Det kan vara 100% svammel. Tack och förlåt.

Halv 3-tiden satte vi oss i bilen för avfärd mot Stockholm. Liten felkörning vid hamnen och jag som totalt hade glömt bort var jag lagt bokningsnummer och pass. Men några meter före incheckning så fick jag tag i alla papper. Hjärnan hade lite lagt av vid det här laget. Men vi kom på båten, tog en välförtjänt drink i baren, skålade för en lyckad resa och handlade lite gott i taxfree.


Lite bättre mat också än vad vi är vana med.

 


En resa jag kommer bära med mig länge. Tack för att jag fick vara med!


Hemma kom det faktiskt en kalv medan vi var borta.

 


Lite kul var det också, för det är helsvenskt i stamtavlan. Kalvens morfar är VB Spartacus, träffade hans uppfödare på Elmia. Och pappa till kalven är Mustik av Bollerup. Alltså där ordföranden jobbar. Så jag sa åt honom att om det är en tjur så får den heta Roger. Men nu var det förstås en kviga.


Liam hade också haft ett bra höstlov med storasyster, även om jag nog tror att han blev glad då vi kom hem.

 

Ja, och Lucas var under tiden på en veckas repövning tillsammans med jenkkare och britter. Liiite oroande utveckling.

 




  






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards