Alla inlägg den 17 november 2022

Av Cindi Groop - 17 november 2022 18:30

Igår var vi iväg på ett miniseminarium till Vasa. Det var två föreläsare från Sverige och en från Finland. De svenska deltog på länk via teams. Nog har det ju lett till en del förbättringar den här pandemin också. Tänk om de skulle ha behövt köra dessa två från södra delen av Sverige upp till Vasa för att hålla en timmes föredrag vardera. Det hade ju gått åt massor av tid i resande för dem. Och det måste ju bli så mycket billigare!


Den ena föreläsaren var Göran som är ordförande för NAB i Sverige. Nab är en organisation som företräder den renrasiga avels för köttraser. Göran träffade vi också på Elmia, så det var ju ett trevligt möte igen.

Den andra var Sara som pratade om effektivt bete. Mycket bra föreläsning, intressant och pedagogiskt framfört.

Till sist var det Risto som pratade om nyttan av att använda ensileringingsmedel då man gör foder.


Vi är med i ett vallodlingsprojekt och detta seminarium, med mat, var väl någon slags avslutning. Då projektet startade var planen att man skulle få åka till antingen Danmark eller Norge för några studiebesök, men de planerna skrinlades under pandemin.


Men, jag har ju faktiskt varit ett varv till Köpenhamn i höst, men då med NAV, Nordisk avelsvärdering. Det var en intensiv dag. Planet for 5.50 från Vasa, byte i Helsingfors. Tunnelbana till hotellet där mötet hölls. Möte hela dagen, och så samma rutt tillbaka hem. Planet landade kl 1 på natten. Då återstod en timmes bilresa hem. Jag var nog rätt nöjd då jag studade i säng den dagen. Och som grädde på moset så fick jag 50€ i parkeringsböter på flygplatsen. Någon j-vla parkeringsapp som jag inte förstod mig på. Jag skulle ju få mina resekostnader ersatta, så givetvis hade jag betalat parkeringsavgiften om jag fattat hur den funkat. Parkeringböterna fick jag betala ur egen ficka. Surt.

   


Jag borde gå lite djupare in på vad vi diskuterade i Köpenhamn, men nu måste jag ut och se till djuren ett sista varv innan natten.


God kväll!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards