Alla inlägg den 11 november 2022

Av Cindi Groop - 11 november 2022 18:11

 

Idag var vi upp till centrum och åt lunch ute. Lite för tidig farsdagslunch. 

Hemma igen gick jag ett varv till alla djuren. Hundarna skulle rastas, hönorna släppas ut, fodret skuffas åt korna och ett varv till fåren. Passade på att klippatackan Brumma med handsaxen. Hon stod helt stilla och bara njöt. Jag funderar att jag skippar fårklipparen i höst. Dorpertackorna har så kort päls i höst så jag tycker inte det är någon större ide'. Några tackor måste jag då klippa själv, men nog ska jag väl klara av det.

Krister och Lucas for för att plöja i Övermark, men en cylinder gick sönder så det blev inte mycket plöjt. Nu är de i verkstaden och svetsar.


Liam och jag slappar en stund i tv-soffan.


Jag måste bara visa min fina strelizia som äntligen börjat blomma. 

 

Jag fick den i present för nästan 4 år sedan och nu först blommar den första gången. Påminner mig om min kära mormor. Hon brukade ha dessa i Palo Alto.


Min novemberkaktus blommar nu också.

 

Tacksam för att det blommar inne nu då det börjar vara trist i rabatterna där ute.

Ja, vi har haft ett fasligt bekymmer med sork i år. Hela gräsmattan är full med hål och mina nyplanterade fruktträd har varit svårt utsatta. Jag har nu försökt bekämpa dem på alla tänkbara sätt. Jag har planterat blomlökar som de inte lär ska tycka om. Och vitlök. Och så har jag tömt ner något illaluktande medel i sorkhålen och så har jag köpt en sorkskrämmare som vibrerar i marken och lär skrämma sorkar. Så nu hoppas jag de flyttar bort.

Och håller tummarna för att åtminstone mitt familjeäppelträd överlever vintern.

Jaja, imorgon ska Liam och jag baka farsdagstårta. Trevlig helg!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards