Alla inlägg den 27 november 2022

Av Cindi Groop - 27 november 2022 15:10

Jaha, nu är julruljansen igång. Adventsöndag betyder lutfisk, vitsås och morotslåda i detta huset. Så fyra gånger ska vi hinna med lutfisk innan bocken kommer.


Frassin lever än. Jo, han har tappat muskler och är tunn men inget fel på tänderna och inte akut sjuk på något sätt. Att han äter dåligt kan eventuellt bero på något fel på njurarna eller så kan det vara sköldkörteln som krånglar.  Båda kan testas med blodprov.  Är det njurarna så finns det inget att göra och är det sköldkörteln så betyder det daglig medicinering resten av livet. Något jag inte tycker är vettigt. Så för Frassins del så har båda samma utgång. Men jag vägde honom nu och så ska jag följa upp hans vikt. Blir han lättare så är det inte bra. 

Våra katter har fått nöja sig med torrfoder plus vad de lyckas fånga, men nu har jag då frångått mina principer och har först matat i honom vår fina ekologiska färs, och nu gick jag och köpte en förpackning med sån där lyxig engångsförpacknin med kött i gele'.   Frassin   


I höst har vi haft en sur höna igen. Hon fick 3 fina dunbollar. 2 har trillat av pinn, så nu är det bara 1 kvar.

 


Hoppas det är en höna denna gång.  


Besöket med yrkesakademielever gick annars riktigt bra. Roligt att prata med såna som på riktigt är intresserade av branschen.  Det finns ju mycket att berätta om efter över 30 år som bonde, men jag hann ju nog bara presentera gårdens verksamhet lite ytligt. Men hoppas de tyckte det var värt besöket.


Liam har smitit iväg till grannarna. När tror ni han behagar komma hem då? Även om jag njuter av tystnaden   

Nå nu smäller det i dörren. När man talar om trollen.  


Vad ska vi spela för julmusik idag då? Jo, jag vet!








Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards