Alla inlägg den 18 november 2022

Av Cindi Groop - 18 november 2022 09:51

Uschhhhh. Jag skulle ju försöka klara av den finska vintern, sa jag. Nu är det -1 grad och jag fryser!   


Varför har jag ett jobb som mestadels är utomhus då????? Jag är så korkad.


Nu fick jag däremot ett inomhus uppdrag. Printer fungerar inte, så vi kan inte printa ut våra räkningar. Skicka in dataexperten för att fixa detta. Jag alltså   

På så låg nivå ligger alltså dataexpertisen i vår familj. Det händer inget då jag trycker print! No shit Sherlock!


Vore roligare att gå ut och frysa......

Nä men, nu måste jag nog värma rumpan lite. Det räcker inte med stickade sockor idag tydligen. Var är vinterhalaren?


Ja, vår kära Linn som har jobbat hemma på timlön nu några år, gick och fick sig en kontorstjänst. Nu är hon inspektör. Roligt för henne att hon får se annat än hemgården om dagarna. 

Men nu är det mycket onödigt rännande i bil tycker hon. Hon bor i Övermark, ca 20km härifrån österut ( den närmaste vägen på 16km är inte körbar) och så jobbar hon i Näsby, ca 20km härifrån söderut. Hästarna bor här.

Så nu kör hon varje morgon hit och sköter om sina hästar och lämnar hunden på dagis hos mig, kör till jobbet. Och på kvällen först hit till hästarna och hämta hunden och så till Övermark för att sova. Låter inte så värst vettigt.

Så nu funderar hon på boende i Norrnäs.

Var finns det perfekta boendet för henne och hennes hund(ar)?

Bör vara i gott skick, inga stora renoveringsbehov. Fuktskadade mögelhus går bort direkt!

Gärna lite avskilt läge, ingen genomfartstrafik.

Uthus och stor tomt är ett plus.

Och så en prislapp då som en lön klarar av.


Några tips? Någon som planerar att flytta ut inom de närmaste åren? Ta gärna kontakt. Hon är ju inte utan bostad, så det är ingen panik, men det vore tryggt att veta att det finns något lämpligt boende.

I grannbyn dyker det upp lämpliga hus med jämna mellanrum, men här är det svårare. 


Nåjo, nog löser det väl sig förr eller senare, ska vi hoppas.


Jaha, har ni några tips på hur jag ska få igång printerhelvetet? Jo, jag har provat att starta om.


 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards